پیروانی حامی برگزاری بازی پرسپولیس در شهر قدس منتظر محمد مشتری لیگ برتری پیدا کرد عذرخواهی رضاییان از قطری‌ها آمادگی ورزشگاه امام رضا (ع) برای میزبانی از بازی‌های ملی و باشگاهی بازگشت زودهنگام مونت به منچستریونایتد حمله دوباره نکونام به مدیران استقلال درباره کریستیانو رونالدو ستاره شاخص دنیای فوتبال | پادشاه مجازی یا کارخانه پول سازی؟ برگزاری دربی پایتخت، خارج از تهران واکنش شهریاری به استخدام سرمربی خارجی به جای نکونام آغاز نسخه یوفا از سوپرلیگ بعد از یک آبروریزی تمام عیار، استقلالی‌ها مخالف برگزاری بازی با النصر در ورزشگاه شهر قدس وضعیت مبهم ایوب العملود برای دربی آنالیزور استقلال از جمع آبی‌ها جدا شد + عکس اورونوف زیر ذره‌بین عربستانی‌ها نتیجه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ‌ نخبگان آسیا+ ویدیو گل(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)| ناکامی سرخ نتیجه بازی استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا+ ویدیو گل‌ها(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)| شروع محشر نکو ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و الاهلی عربستان در لیگ‌ نخبگان آسیا(۲۶ شهریور ۱۴۰۳) ویدیو خلاصه بازی استقلال و الغرافه در لیگ‌ نخبگان آسیا(۲۶ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره کریستیانو رونالدو ستاره شاخص دنیای فوتبال | پادشاه مجازی یا کارخانه پول سازی؟

  • کد خبر: ۲۵۱۳۴۵
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
درباره کریستیانو رونالدو ستاره شاخص دنیای فوتبال | پادشاه مجازی یا کارخانه پول سازی؟
کریستیانو رونالدو با دستاورد‌های فوق العاده اش در فوتبال و مدیریت نحوه انعکاس تصویرش در ذهن جوانان سرتاسر جهان، به الگویی ابرانسانی و بسیار محبوب تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کریستیانو رونالدو، ستاره شاخص دنیای فوتبال، نه تنها در مستطیل سبز، بلکه در عرصه عمومی نیز نامی آشنا و شمایلی تام و تمام از یک سلبریتی است. او با دستاورد‌های فوق العاده اش در فوتبال و مدیریت نحوه انعکاس تصویرش در ذهن جوانان سرتاسر جهان، به الگویی ابرانسانی و بسیار محبوب تبدیل شده است که حضورش در ایران نیز، به عنوان یک چالش تأمل برانگیز، در حافظه تاریخی رسانه‌های جمعی کشورمان ثبت شد.

از منچستر تا شهر قدس

کریستیانو رونالدو، یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال، سال گذشته به همراه تیم النصر به ایران سفر کرد و این سفر به سرعت تبدیل به یکی از پرحاشیه‌ترین رویداد‌های ورزشی در تاریخ معاصر ایران شد. این سفر که با موجی از اخبار و واکنش‌های هیجانی همراه بود، به خوبی قدرت و تأثیرگذاری رونالدو را در سطح جهانی به نمایش گذاشت. 

او یک سال پیش به همراه تیم فوتبال النصر به ایران آمد و بعید نیست که در آینده نزدیک باز هم به کشورمان بیاید. در شرایطی که امسال دیگر خبری از ورزشگاه خوش منظر آزادی هم نخواهد بود و ممکن است پای ستاره سابق رئال مادرید به ورزشگاه شهر قدس باز شود که این موضوع خودش می‌تواند یکی از عجایب روزگار معاصر ما لقب گیرد.

رنگ آمیزی هتل لوکس

حتما به خاطر دارید که دقیقا یک سال پیش رونالدو و تیم النصر در یکی از هتل‌های لوکس تهران اقامت داشتند و این هتل را به یکی از داغ‌ترین لوکیشن‌های کشور در آن زمان تبدیل کردند. اقامت رونالدو در این هتل، به دلیل شهرت جهانی او و نفوذی که دارد، به یک فرصت تبلیغاتی بزرگ تبدیل شد.

یکی از جالب‌ترین حواشی این سفر، تصویری بود که از یک کودک منتشر شد. کودک طی یک سناریوی بالیوودی توانسته بود با رونالدو عکس بگیرد، اما خیلی زود مشخص شد که ماجرا آن قدر‌ها هم دراماتیک نبوده و طبقه اجتماعی خانوده پسربچه هم در این کامیابی مؤثر بوده است. علاوه بر این، یک دختر نوجوان که نقاشی خود را به رونالدو هدیه داد، به سرعت مورد توجه قرار گرفت، تصویری که به طور خاص برای رونالدو طراحی شده بود و به روایتی واقعی از علاقه مندی عمومی به این ستاره مستطیل سبز تبدیل شد.

بیشتر از یک دهم مردم دنیا

کریستیانو رونالدو، با داشتن بیش از یک میلیارد دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی، به یکی از پرمخاطب‌ترین چهره‌های تاریخ ورزش تبدیل شده است. این تعداد دنبال کننده، نه تنها نشان دهنده محبوبیت جهانی اوست، بلکه به معنای واقعی کلمه، او را به یک کارخانه چاپ اسکناس تبدیل کرده است. هر حرکت و فعالیت رونالدو در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به سرعت تبدیل به یک رویداد خبری بزرگ و سودآور شود. 

او یک ماه پیش پا به عرصه یوتیوب که یک فضای مجازی پول ساز است گذاشت و خیلی زود در فهرست ۱۰۰ کانال برتر این پلتفرم خود نمایی کرد. او با این همه دنبال کننده، حالا نه تنها به عنوان یک ورزشکار، بلکه به عنوان یک برند تجاری جهانی شناخته می‌شود که بسیاری از تیم‌های ورزشی برایش سر و دست می‌شکنند و عملا گویی تبدیل به کارخانه پول سازی شده است تا جایی که در رسانه‌ها حالا لیگ عربستان هم تماشایی شده است!

در جست وجوی یک رویا!

حضور رونالدو در ایران به قدری هیجان انگیز بود که مردم با شوق و ذوق به دنبال اتوبوس تیم النصر می‌دویدند و برای دیدن او سر و دست می‌شکستند. این رفتار، به خوبی نشان دهنده قدرت ستاره‌های جهانی بر روی روحیه و روان عمومی است. البته که این موضوع منحصر به کشور ما نیست و برای بسیاری از مردم دنیا، دیدن ستاره‌ای در حد و اندازه‌های رونالدو به معنای تحقق یک رؤیای بزرگ است.

این شوق و هیجان به ویژه در زمانی که رونالدو در معرض دید مردم ظاهر شد، به اوج خود رسید. مردم با شوق و هیجان فراوان تلاش می‌کردند تا هر طور شده، یک نگاه به این ستاره جهانی بیندازند، گویی به دیدن موجودات فضایی می‌روند.

سونامی رسانه‌ای

فضای رسانه‌ای حول حضور رونالدو در ایران به وضوح قدرت تبلیغاتی این ستاره جهانی را نمایان کرد. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با پخش اخبار و تصاویر مختلف از رونالدو، توانسته اند از این فرصت استفاده کرده و به یک موج تبلیغاتی عظیم دست یابند و از این طریق پول سازی کنند. او با حضورش در ایران، نه تنها یک رویداد ورزشی را رقم زد، بلکه یک موج رسانه‌ای بزرگ را نیز به راه انداخت. موجی که حتی در سطح جهانی نیز منتشر و به یکی از پرخبرترین موضوعات روز تبدیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->